Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 3 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

Sortieren

  1. Critical multicultural analysis of children's literature
    mirrors, windows, and doors
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    The metaphors we read by: theoretical foundations -- The historical construction of children's literature -- Reading literacy narratives -- Deconstructing multiculturalism in children's literature -- Theorizing critical multicultural analysis of... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The metaphors we read by: theoretical foundations -- The historical construction of children's literature -- Reading literacy narratives -- Deconstructing multiculturalism in children's literature -- Theorizing critical multicultural analysis of children's literature -- Doors to the diaspora: the social construction of race -- Leaving poverty behind: the social construction of class -- Genres as social constructions: the intertextuality of children's literature -- Cinderella: the social construction of gender -- Shock of hair: the endurance of hair as a cultural theme in children's literature -- Teaching critical multicultural analysis -- Further dialogue with Mingshui Cai, Patrick Shannon, and Junko Yokota

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Rudman, Masha Kabakow
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 041599666X; 0805837116; 9780415996662; 9780805837117
    Weitere Identifier:
    9780805837117
    978-0-203-88520-8
    0-203-88520-1
    RVK Klassifikation: EC 8301
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Language, culture, and teaching
    Schlagworte: Children's literature; Young adult literature; Multiculturalism in literature; Children's literature; Young adult literature; Multiculturalism in literature
    Umfang: XXI, 352 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    The metaphors we read by: theoretical foundations -- The historical construction of children's literature -- Reading literacy narratives -- Deconstructing multiculturalism in children's literature -- Theorizing critical multicultural analysis of children's literature -- Doors to the diaspora: the social construction of race -- Leaving poverty behind: the social construction of class -- Genres as social constructions: the intertextuality of children's literature -- Cinderella: the social construction of gender -- Shock of hair: the endurance of hair as a cultural theme in children's literature -- Teaching critical multicultural analysis -- Further dialogue with Mingshui Cai, Patrick Shannon, and Junko Yokota.

  2. Critical multicultural analysis of children's literature
    mirrors, windows and doors
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    88.852.82
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, BzG, Bibliothek für Jugendbuchforschung
    G III/2009/16
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 EC 8301 B748
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Rudman, Masha Kabakow
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0805837116; 9780805837117; 041599666X; 9780415996662
    RVK Klassifikation: EC 8301
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Language, culture, and teaching
    Schlagworte: Ethnische Gruppe; Kinderliteratur; Jugendliteratur; Interkulturelle Erziehung
    Umfang: XXI, 352 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  3. Critical multicultural analysis of children's literature
    mirrors, windows, and doors
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    The metaphors we read by: theoretical foundations -- The historical construction of children's literature -- Reading literacy narratives -- Deconstructing multiculturalism in children's literature -- Theorizing critical multicultural analysis of... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 759404
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2896-9709
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2009 A 967
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    D V 1722
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2009/11913
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    U 4ba/302
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2009 A 5103
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    ANG 331 : B66
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    371.14 | BOT | Cri
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Lit 395.008
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 8301 B748
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2009-3880
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    51 A 2264
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The metaphors we read by: theoretical foundations -- The historical construction of children's literature -- Reading literacy narratives -- Deconstructing multiculturalism in children's literature -- Theorizing critical multicultural analysis of children's literature -- Doors to the diaspora: the social construction of race -- Leaving poverty behind: the social construction of class -- Genres as social constructions: the intertextuality of children's literature -- Cinderella: the social construction of gender -- Shock of hair: the endurance of hair as a cultural theme in children's literature -- Teaching critical multicultural analysis -- Further dialogue with Mingshui Cai, Patrick Shannon, and Junko Yokota

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Rudman, Masha Kabakow
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 041599666X; 0805837116; 9780415996662; 9780805837117
    Weitere Identifier:
    9780805837117
    978-0-203-88520-8
    0-203-88520-1
    RVK Klassifikation: EC 8301
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Language, culture, and teaching
    Schlagworte: Children's literature; Young adult literature; Multiculturalism in literature; Children's literature; Young adult literature; Multiculturalism in literature
    Umfang: XXI, 352 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    The metaphors we read by: theoretical foundations -- The historical construction of children's literature -- Reading literacy narratives -- Deconstructing multiculturalism in children's literature -- Theorizing critical multicultural analysis of children's literature -- Doors to the diaspora: the social construction of race -- Leaving poverty behind: the social construction of class -- Genres as social constructions: the intertextuality of children's literature -- Cinderella: the social construction of gender -- Shock of hair: the endurance of hair as a cultural theme in children's literature -- Teaching critical multicultural analysis -- Further dialogue with Mingshui Cai, Patrick Shannon, and Junko Yokota.