Ergebnisse für *

Es wurden 3 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

Sortieren

  1. Childhood and the classics
    Britain and America, 1850-1965
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Roberts, Deborah H. (Verfasser)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780199583478
    RVK Klassifikation: HG 439 ; HR 1712 ; HG 729 ; EC 8502
    Schriftenreihe: Classical presences
    Schlagworte: Jugendliteratur; Kinderliteratur; Englisch; Antike <Motiv>; Mythos <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Children's literature, English / Themes, motives; Mythology, Classical, in literature
    Umfang: xv, 336 Seiten, 8 Seiten Tafeln, Illustrationen, 22 cm
  2. Childhood and the classics
    Britain and America, 1850-1965
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Roberts, Deborah H. (Verfasser)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780199583478
    RVK Klassifikation: HG 439 ; HR 1712 ; HG 729 ; EC 8502
    Schriftenreihe: Classical presences
    Schlagworte: Jugendliteratur; Kinderliteratur; Englisch; Antike <Motiv>; Mythos <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Children's literature, English / Themes, motives; Mythology, Classical, in literature
    Umfang: xv, 336 Seiten, 8 Seiten Tafeln, Illustrationen, 22 cm
  3. Childhood and the classics
    Britain and America, 1850-1965
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    "The dissemination of classical material to children has long been a major form of popularization with far-reaching effects, although until very recently it has received almost no attention within the growing field of classical reception studies.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 23897
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2019 A 10195
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Dd 3651
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.333
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The dissemination of classical material to children has long been a major form of popularization with far-reaching effects, although until very recently it has received almost no attention within the growing field of classical reception studies. This volume explores the ways in which children encountered the world of ancient Greece and Rome in Britain and the United States over a century-long period beginning in the 1850s, as well as adults' literary responses to their own childhood encounters with antiquity. Rather than discussing the role of classics in education, it focuses on books read for enjoyment, and on two genres of children's literature in particular: the myth collection and the historical novel. The tradition of myths retold as children's stories is traced in the work of writers and illustrators from Nathaniel Hawthorne and Charles Kingsley to Roger Lancelyn Green and Ingri and Edgar Parin D'Aulaire, while the discussion of historical fiction focuses particularly on the roles of nationality and gender in the construction of an ancient world for modern children. The book concludes with an investigation of the connections between childhood and antiquity made by writers for adults, including James Joyce, Virginia Woolf, and H.D. Recognition of the fundamental role in children's literature of adults' ideas about what children want or need is balanced throughout by attention to the ways in which child readers have made such works their own. The formative experiences of antiquity discussed throughout help to explain why despite growing uncertainty about the appeal of antiquity to modern children, the classical past remains perennially interesting and inspiring."--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Roberts, Deborah H. (VerfasserIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780199583478
    RVK Klassifikation: HG 439 ; HR 1712 ; NB 3300
    Schriftenreihe: Classical presences
    Schlagworte: Children's literature, English; Children's literature, English; Mythology, Classical, in literature; Historical fiction, English; Historical fiction, English; Children's literature, English; Mythology, Classical, in literature
    Umfang: xv, 336 Seiten, 8 ungezählte Seiten Bildtafeln, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 289-325