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  1. Microeconomics for business
    Autor*in: Das, Satya P.
    Erschienen: 2007
    Verlag:  SAGE Publ., Los Angeles [u.a.]

    Introduction -- Demand -- Supply -- Consumer behaviour -- Applications of consumer theory -- Demand estimation and forecasting -- Demand for assets -- Types of firms, their goals and production -- Cost of production and financing of a firm --... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2008/5344
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B15-1132
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    VWL B 2000.52
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction -- Demand -- Supply -- Consumer behaviour -- Applications of consumer theory -- Demand estimation and forecasting -- Demand for assets -- Types of firms, their goals and production -- Cost of production and financing of a firm -- Profit-maximisation, perfect competition and the supply curve -- Demand, supply and market equilibrium -- Optimality of a competitive market structure, market failure and corrective measures -- Game theory and economic applications -- Monopoly -- Monopolistic competition and oligopoly -- Factor markets

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788178297538; 9780761935926
    Weitere Identifier:
    2007035314
    Schriftenreihe: Sage texts
    Schlagworte: Mikroökonomik; Theorie; Managerial economics; Microeconomics; Managerial economics; Managerial economics; Microeconomics; Managerial economics; Mikroökonomie; Lehrbuch
    Umfang: 371 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Introduction -- Demand -- Supply -- Consumer behaviour -- Applications of consumer theory -- Demand estimation and forecasting -- Demand for assets -- Types of firms, their goals and production -- Cost of production and financing of a firm -- Profit-maximisation, perfect competition and the supply curve -- Demand, supply and market equilibrium -- Optimality of a competitive market structure, market failure and corrective measures -- Game theory and economic applications -- Monopoly -- Monopolistic competition and oligopoly -- Factor markets