Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 1 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

Sortieren

  1. Explodity
    sound, image, and word in Russian futurist book art
    Erschienen: [2016]; ©2016
    Verlag:  The Getty Research Institute, Los Angeles

    From the provinces: anticipations of Mirskontsa -- Sounding the accidental ("death to symbolism") -- Mirskontsa: collaborative book art and transrational sounds -- Unlocking the semantics of sound in vzorval' -- The afterlife of Russian futurist book... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2017:1615:
    keine Fernleihe
    Staatliche Kunstsammlungen Dresden, Kunstbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2017/824
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 C 104
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    KUN:LR:5078:::2016
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    67/11357
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    271839 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    From the provinces: anticipations of Mirskontsa -- Sounding the accidental ("death to symbolism") -- Mirskontsa: collaborative book art and transrational sounds -- Unlocking the semantics of sound in vzorval' -- The afterlife of Russian futurist book art

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781606065082
    Weitere Identifier:
    9781606065082
    RVK Klassifikation: LO 80590 ; LO 80570
    Schriftenreihe: The Getty Research Institute publications program
    Schlagworte: Futurism (Literary movement); Futurism (Art); Literature, Experimental; Artists' books; Avant-garde (Aesthetics)
    Umfang: vii, 199 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Includes bibliographical references and index. - "The artists' books made in Russia between 1910 and 1915 are like no others. Unique in their fusion of the verbal, visual, and sonic, these books are meant to be read, looked at, and listened to. Painters and poets...including Natalia Goncharova, Velimir Khlebnikov, Mikhail Larionov, Kazimir Malevich, and Vladimir Mayakovsky...collaborated to fabricate hand-lithographed books, for which they invented a new language called zaum (a neologism meaning "beyond the mind") that was distinctive in its emphasis on "sound as such" and its rejection of definite logical meaning. At the heart of this volume are close analyses of two of the most significant and experimental futurist books: Mirskontsa (Worldbackwards) and Vzorval' (Explodity). In addition, Nancy Perloff examines the profound difference between the Russian avant-garde and Western art movements, including futurism, and she uncovers a wide-ranging legacy in the midcentury global movement of sound and concrete poetry (the Brazilian Noigandres group, Ian Hamilton Finlay, and Henri Chopin), contemporary Western conceptual art, and the artist's book."...ECIP data view