Ergebnisse für *

Es wurden 7 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 7 von 7.

Sortieren

  1. Frida Kahlo in Deutschland - eine Rezeptionsgeschichte
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  Reimer, Berlin

    Ibero-Amerikanisches Institut Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    A 15 / 14025
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2015:4338:
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    LI 44980 R696
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2017 A 932
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2015/3835
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    VD/740/547
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    KUN:YK:0230:::2015
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    31571
    keine Fernleihe
    Landesbibliothek Oldenburg
    FH: Kun 554/Kah 15-3252
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    LI 44980 ROD
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    LI 44980 R696
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LI 44980 R696
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    2015 A 697
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Kahlo, Frida (KünstlerIn)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783496015369
    Weitere Identifier:
    9783496015369
    RVK Klassifikation: LI 44980
    DDC Klassifikation: 700#DNB
    Schlagworte: Art criticism; Art appreciation; Painting, Mexican
    Weitere Schlagworte: Kahlo, Frida; Kahlo, Frida
    Umfang: 268 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seiten 243-256. - URL-Verzeichnis: Seiten 257-258. - Filmografie: Seite 258

    Dissertation, Universität Freiburg im Breisgau, 2014

  2. A short guide to writing about art
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  Pearson, Boston

    This book is intended for art courses where there is a writing component. This text guides art students through the writing process. Students are shown how to analyze pictures (drawings, paintings, photographs), sculptures and architecture. The text... mehr

    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    LH 61060 B261(11.016)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    BK 27495(11)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LH 61060 B261
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book is intended for art courses where there is a writing component. This text guides art students through the writing process. Students are shown how to analyze pictures (drawings, paintings, photographs), sculptures and architecture. The text includes: coverage of essential writing assignments including formal analysis, comparison, research paper, review of an exhibition, essay examination; clear step-by-step writing instructions guiding students though the research and writing processes; sample essays, with analytic comments by the author, demonstrating the virtues of effective writing

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 020588699X; 0205933491; 0205949525; 9781292059907; 9780205886999; 9780205933495; 9780205949526
    Auflage/Ausgabe: Eleventh edition, global edition, Pearson Education Limited
    Schriftenreihe: Always learning
    Schlagworte: Art criticism
    Umfang: xv, 384 Seiten, Illustrationen (schwarz-weiss), 22 cm
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    :

  3. Carl Justi y el arte español
    Autor*in:
    Erschienen: 2015
    Verlag:  CEEH, Centro de Estudios Europa Hispánica, Madrid

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2016:1813:
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 C 6553
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LH 63375 B712
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Bonet Correa, Antonio (HerausgeberIn); Karge, Henrik (HerausgeberIn); Maier Allende, Jorge (HerausgeberIn); Rodríguez G. de Ceballos, Alfonso (MitwirkendeR); Justi, Carl (GefeierteR)
    Sprache: Spanisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Druck
    ISBN: 9788415245483
    Weitere Identifier:
    9788415245483
    RVK Klassifikation: LH 63375
    Körperschaften/Kongresse: Encuentro Hispano-Alemán "Carl Justi y el Arte Español (2014, Madrid)
    Schriftenreihe: Confluencias
    Schlagworte: Art criticism; Art, Spanish
    Weitere Schlagworte: Justi, Carl (1832-1912)
    Umfang: 309 S, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Aus dem Vorwort: "... Encuentro Hispano-Alemań 'Carl Justi y el arte español', celebrado en la Real Academia de Bellas Artes de San Fernando en Madrid durante los días 12 y 13 de febrero de 2014 held in Madrid, Spain, February 12-13, 2014."

  4. Marginalia
    Aby Warburg, Carl Einstein
    Erschienen: 2015
    Verlag:  ediciones asimétricas, Madrid

    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A/726297
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2016 C 1356
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    68a/1613
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    266551 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Einstein, Carl (Erwähnte Person); Warburg, Aby Moritz (Erwähnte Person)
    Sprache: Spanisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788494348792; 8494348795
    RVK Klassifikation: LH 63635
    Schlagworte: Art; Art criticism; Architecture; Art criticism
    Weitere Schlagworte: Warburg, Aby (1866-1929); Einstein, Carl (1885-1940); Warburg, Aby 1866-1929; Einstein, Carl 1885-1940
    Umfang: 99 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  5. L' argument de l'ignorant
    le tournant esthétique au XVIIIe siècle
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Presses du Réel Editions, Dijon

    A la Renaissance et à l'âge classique, la théorie de l'art est essentiellement une théorie d'artistes. Or, ce monopole dont avaient jusque-là bénéficié les artistes dans le domaine de la réflexion sur l'art est brutalement mis en cause au XVIIIe... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2015:5595:
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 R 407
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    259316 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    A la Renaissance et à l'âge classique, la théorie de l'art est essentiellement une théorie d'artistes. Or, ce monopole dont avaient jusque-là bénéficié les artistes dans le domaine de la réflexion sur l'art est brutalement mis en cause au XVIIIe siècle par une nouvelle approche du phénomène artistique insistant sur le rôle de la sensibilité et centrée autour de la figure du spectateur. C'est cette mutation, dont témoigne la naissance quasi contemporaine autour des années 1750 de la critique d'art en France, de l'esthétique et de l'histoire de l'art en Allemagne, que ce livre propose d'examiner. Conférence prononcée le 15 octobre 2012 au Grand Amphithéâtre de l'Université Lumière Lyon-II, dans le cadre du cycle "L'Amphi des arts" engagé en partenariat avec le Musée des Beaux-Arts de Lyon

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782840667636
    Schriftenreihe: Amphi des arts
    Schlagworte: Art appreciation; Art criticism; Aesthetics, Modern
    Umfang: 64 S., Ill., 18 cm
    Bemerkung(en):

    Lecture

  6. The spiritual language of art
    medieval Christian themes in writings on art of the Italian Renaissance
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Brill, Leiden [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2015:2417:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 923820
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 C 2163
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    65/1787
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    65.1463
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9789004283916
    Weitere Identifier:
    9789004283916
    RVK Klassifikation: LN 10250 ; LH 64613
    Schriftenreihe: Studies in medieval and Reformation traditions ; Vol. 186
    Schlagworte: Art criticism; Art criticism; Italian literature; Italian literature; Spirituality in literature; Christianity and literature
    Umfang: XII, 406 S., Ill., 25 cm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Oxford, Univ., Diss., 2009

  7. The Paris Fine Art Salon
    1791-1881 = Le Salon
    Autor*in:
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  Peter Lang, Oxford

    Following on from " Ce Salon a quoi tout se ramene ": Le Salon de peinture et de sculpture, 1791-1890, published in 2010 as an earlier volume in this series, this volume contains a selection of the papers given at the first major international... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2016:2160:
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2016/6147
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ID 1270 104
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2016 C 1776
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    6188-288 5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2016-2433
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    ID 1270 K24
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Following on from " Ce Salon a quoi tout se ramene ": Le Salon de peinture et de sculpture, 1791-1890, published in 2010 as an earlier volume in this series, this volume contains a selection of the papers given at the first major international conference to be held on the post-1789 Paris Fine Art Salon. Hosted by the University of Exeter in September 2013, the conference had its origins in the research project entitled Painting for the Salon? The French State, Artists and Academy, 1830-1852, funded in 2010-2012 by the UK's Arts and Humanities Research Council, and its purpose was to situate findings of this research within the wider framework of the Salon's nineteenth-century history. In this collection of twenty-three papers, fourteen in English, nine in French, established and new scholars of French art history examine the national and international artistic, political and cultural dimensions of the most important regular exhibition of contemporary art in the nineteenth-century world.-- Introduction / James Kearns -- Au seuil du Salon / Richard Wrigley -- Le Salon et le marchè de l'art moderne à Paris (1791-1799) / Sarah Bakkali -- Salon and early Republican experiments in state patronage / Susan L. Siegfried -- Delphine Gay and the Paris Salon / Daniel Harkett -- Le Salon des Refusés ne date pas de 1863! Les enjeux d'un face à face entre le Salon de l'opposition et le Salon officiel en 1827 / Eva Bouillo -- Painting for the Paris Salon? The French state, artists and academy, 1830-1852 (Arts and Humanities Research Project) -- I. Legislating for the Salon, 1830-1833 / James Kearns -- II. Artists at the Salon during the July Monarchy / Alister Mill -- III. The Academy and the Salon Jury, 1831-1848 / Harriet Griffiths -- Étienne-Jean Delécluze (1781-1863), un observateur privilégié du Salon au XIXe siècle / Aurélie Gavoille -- Les Salons de 1843 et de 1844, miroirs d'une époque / Christophe Longbois-Canil -- Between capitals and provinces : the French painter Sophie Rude (1797-1867) / Vera Klewitz -- La question du Salon au Louvre 1850-1853 / Arnaud Bertinet -- Usages et enjeux de l'exposition au Salon pour les peintres étrangers, 1852-1881 / Laurent Cazes -- The Paris salons 1791-1881 : controversies and debates in the north of Italy in the late eighteenth and nineteenth centuries / Elena Granuzzo -- Sculpting a national career abroad : Belgian sculptors at the Paris Salon / Jana Wijnsouw -- L'influence des Salons au-delà des frontières nationales : le cas des Exposiciones Nacionales de Bellas Artes / Isabel Valverde -- Literature and painting at the Paris Salon, 1699-1881 / Jon Whiteley -- The demand for peasants : a statistical analysis of rural imagery at the Paris Salon / Diana Seave Greenwald -- Shifting institutional practices during the Second Empire : the Salon Lottery of 1859 / Alison Mcqueen -- The exhibition of drawings, pastels and watercolours in the French salon : 1863-1881 / Debra J. Dewitte -- Le prix du salon / Alain Bonnet -- "Turquet's turkey" : ending the salon / Fae Brauer -- Exposer hors du salon / Pierre Vaisse

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Kearns, James (HerausgeberIn); Mill, Alister (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch; Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3034317786; 9783034317788
    Weitere Identifier:
    9783034317788
    RVK Klassifikation: ID 1270 ; LM 52185
    Schriftenreihe: French studies of the eighteenth and nineteenth centuries ; 33
    Schlagworte: Art criticism
    Umfang: xiii, 509 Seiten, Diagramme, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    "... a selection of the papers presented at the conference 'The Paris Fine Art Salon, 1791-1881', held in the University of Exeter on 4 - 6 September 2013" - Seite [1]