Ergebnisse für *

Es wurden 4 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

Sortieren

  1. Sprachen im Beruf
    Stand, Probleme, Perspektiven
    Autor*in:
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Narr, Tübingen

    Ruhr-Universität Bochum, Fakultät für Philologie, Germanistisches Institut, Bibliothek
    Sp 4 H 372
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Baumann, Klaus-Dieter (Hrsg.)
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3823353403
    RVK Klassifikation: ES 115 ; ES 885 ; GD 8650 ; ES 750
    Schriftenreihe: Forum für Fachsprachen-Forschung ; 38
    Schlagworte: Fachsprache; Fremdsprachenunterricht; Berufliche Fortbildung; Beruf
    Umfang: 325 S., graph. Darst.
  2. Sprachen im Beruf
    Stand - Probleme - Perspektiven
    Autor*in:
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Narr, Tübingen

    Ruhr-Universität Bochum, Fakultät für Philologie, Seminar für Sprachlehrforschung, Bibliothek
    L 1595
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Baumann, Klaus-Dieter (Hrsg.)
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3823353403
    RVK Klassifikation: GD 8650 ; ES 885 ; ES 750 ; ES 115
    Schriftenreihe: Forum für Fachsprachem-Forschung ; 38
    Schlagworte: Fremdsprachenunterricht; Beruf; Fachsprache; Berufliche Fortbildung
    Umfang: 325 S.
  3. Sprache und Kultur
    Studien zur Diglossie, Gastarbeiterproblematik u. kulturellen Integration
    Autor*in:
    Erschienen: 1978
    Verlag:  Narr, Tübingen

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Friedrich-Ebert-Stiftung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kühlwein, Wolfgang
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3878081073
    RVK Klassifikation: MS 3550 ; GC 5072 ; GB 3014 ; ES 132 ; ES 801 ; GC 5210
    Schriftenreihe: Tübinger Beiträge zur Linguistik ; 107
    Schlagworte: Sprachkontakt; Akkulturation; Deutsch; Integration; Fremdsprachenunterricht; Sprache; Ausländer; Soziolinguistik; Ausländischer Arbeitnehmer; Soziale Integration; Zweisprachigkeit
    Umfang: 308 S.
  4. Grußwort/Welcome address
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Budapest : Hungarian Academy of Sciences

    “To cleanse and at the same time enrich your mother tongue is the task of the brightest people.” With this quote Goethe, the famous German poet, seemed to have described the work of EFNIL today. But is our task really that easy? Do we “cleanse” our... mehr

     

    “To cleanse and at the same time enrich your mother tongue is the task of the brightest people.” With this quote Goethe, the famous German poet, seemed to have described the work of EFNIL today. But is our task really that easy? Do we “cleanse” our language by deleting superfluous elements? Do we not lose the rich abundance of a language in so doing? Or is Goethe asking for other languages to be prevented from influencing his mother tongue? Would this even be feasible in a globalised world? Rudi Carrell, a famous entertainer on German TV, once said: “When I came to Germany I only spoke English. But the German language contains so many English words nowadays that I am now fluent in German!” His opinion is probably shared by many people learning German. My daily job is to support around 100,000 schools abroad that offer German as a foreign language. We ask ourselves daily: which German language should we be offering young people today? The classical German of literature? Or practical German which will enable young people to join the workforce of many German companies worldwide? And most of all: how do we motivate young people to learn German? Or any other foreign language? Yes, English, French, German, Spanish – these languages are in competition in many schools. But the most important fact is: the benefit lies in learning a foreign language, no matter which. Because by learning a foreign language we start to understand foreign cultures and other people. And THAT is what matters.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schlagworte: Sprachpolitik; Muttersprache; Fremdsprachenlernen; Fremdsprachenunterricht; Deutsch; Kongress; Institut für Deutsche Sprache <Mannheim>; Fremdsprache
    Lizenz:

    rightsstatements.org/page/InC/1.0/ ; info:eu-repo/semantics/openAccess