Ergebnisse für *

Es wurden 6 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

Sortieren

  1. The Routledge companion to music and visual culture
    Autor*in:
    Erschienen: [2014]; © 2014
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    25.14 SHEP 0001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    MUS 080.3:YD0001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    KGS-Iko 7124,90
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    16-11358
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    LR 57700 SHE
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für Musik Franz Liszt, Hochschulbibliothek
    T 49.475
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.2927
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Shephard, Tim (Herausgeber); Leonard, Anne (Herausgeberin)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415629256
    RVK Klassifikation: LR 57700 ; LC 95000
    Schlagworte: Art and music; Music in art; Art in music; Visual communication; Arts
    Umfang: XVIII, 391 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele, 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Richard Leppert: Seeing music

    Richard Leppert: Seeing music

    Simon Shaw-Miller: Synaesthesia

    Charlotte de Mille: Art history for musicologists

    Jonathan Hicks: Musicology for art historians

    Robert L. Kendrick: Iconography

    Marsha Morton: Cultural history

    Laura Cull: Performance studies

    David Neumeyer: Studying music and screen media

    Andrew Killick: Visual evidence in ethnomusicology

    Alan Davison: Representing music-making

    Stephen A. Bergquist: Composer portrait prints

    Ayla Lepine: Music, symbolism, and allegory

    Philip Weller: Music as attribute

    Alexander Binns: Looking and listening

    Therese Dolan: Painting and musicality

    William L. Coleman: The "representation" of paintings in music

    Laura Leante: Gesture and imagery in music performance

    Liv Lande: Notations

    Marica S. Tacconi: Manuscripts

    Kate van Orden: Printed music

    Jan Butler: Album art and posters

    Gurminder Kaur Bhogal: Visual metaphors in music analysis and criticism

    Antonio Cascelli: Visual metaphors in music treatises

    Anne Leonard: Musical metaphors in art criticism

    Clare Hornsby: Musical metaphors in art treatises

    Tim Shephard: Leonardo and the paragone

    Sheila McTighe: Poussin and the modes

    Diane Silverthorne: Wagner's Gesamtkunstwerk

    Jonathan B. Katz: Ragas, mood, and representation

    Peter Schmunk: Artists as musicians and musical connoisseurs

    Tim Shephard: Musical spaces

    Laura Moretti: Built architecture for music

    Abigail Wood: Urban soundscapes

    Mingmei Yip: Music in social and artistic context

    Fabian Holt: Music in new media

    Kelley Harness: Pageantry

    Sarah Hibberd: Opera

    Philip Weller: Ballet

    Flaviana Sampaio: Dance

    Dominic McHugh: Musicals

    Anna Morcom: Film I

    David Neumeyer: Film II

    Holly Rogers: Multi-media art

    Roger Moseley.: Music, visual culture, and digital games

    Simon Shaw-Miller: Synaesthesia

    Charlotte de Mille: Art history for musicologists

    Jonathan Hicks: Musicology for art historians

    Robert L. Kendrick: Iconography

    Marsha Morton: Cultural history

    Laura Cull: Performance studies

    David Neumeyer: Studying music and screen media

    Andrew Killick: Visual evidence in ethnomusicology

    Alan Davison: Representing music-making

    Stephen A. Bergquist: Composer portrait prints

    Ayla Lepine: Music, symbolism, and allegory

    Philip Weller: Music as attribute

    Alexander Binns: Looking and listening

    Therese Dolan: Painting and musicality

    William L. Coleman: The "representation" of paintings in music

    Laura Leante: Gesture and imagery in music performance

    Liv Lande: Notations

    Marica S. Tacconi: Manuscripts

    Kate van Orden: Printed music

    Jan Butler: Album art and posters

    Gurminder Kaur Bhogal: Visual metaphors in music analysis and criticism

    Antonio Cascelli: Visual metaphors in music treatises

    Anne Leonard: Musical metaphors in art criticism

    Clare Hornsby: Musical metaphors in art treatises

    Tim Shephard: Leonardo and the paragone

    Sheila McTighe: Poussin and the modes

    Diane Silverthorne: Wagner's Gesamtkunstwerk

    Jonathan B. Katz: Ragas, mood, and representation

    Peter Schmunk: Artists as musicians and musical connoisseurs

    Tim Shephard: Musical spaces

    Laura Moretti: Built architecture for music

    Abigail Wood: Urban soundscapes

    Mingmei Yip: Music in social and artistic context

    Fabian Holt: Music in new media

    Kelley Harness: Pageantry

    Sarah Hibberd: Opera

    Philip Weller: Ballet

    Flaviana Sampaio: Dance

    Dominic McHugh: Musicals

    Anna Morcom: Film I

    David Neumeyer: Film II

    Holly Rogers: Multi-media art

    Roger Moseley.: Music, visual culture, and digital games

  2. Music, silence, and the senses in a late fifteenth-century book of hours
    Autor*in: Shephard, Tim
    Erschienen: 2017

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Ștefănescu, Laura (VerfasserIn); Sessini, Serenella (VerfasserIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: Renaissance quarterly; New York, NY : Cambridge University Press, 1967; 70(2017), 2, Seite 474-512

    Schlagworte: J. Paul Getty Museum; Stundenbuch;
    Umfang: Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: S. 508-512

    J. Paul Getty Museum MS Ludwig IX 13 (Gualenghi-d'Este Hours), Ferrara 1469

  3. Echoing Helicon
    music, art and identity in the Este studioli, 1440-1530
    Autor*in: Shephard, Tim
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2014:6767:
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 A 10502
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung für Musikwissenschaft, Bibliothek
    I 512/120
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.3783
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780199936137
    Weitere Identifier:
    9780199936137
    RVK Klassifikation: LQ 81603
    Schlagworte: Studiolos; Art and music; Music in art; Music; Music; Music; Music
    Weitere Schlagworte: Este family; Este, Leonello d' (1407-1450); Isabella d'Este consort of Francesco II Gonzaga, Marquis of Mantua (1474-1539); Alfonso Duke of Ferrara (1476-1534)
    Umfang: IX, 170 S, Ill
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Music and identity in the studioloLeonello and the erotics of song -- Isabella and the decorum of voice -- Alfonso and the eloquence of Bacchus -- Conclusions : Living music at court.

  4. Sources of identity
    makers, owners, and users of music sources before 1600
    Autor*in:
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Brepols, Turnhout

    Staatliches Institut für Musikforschung - Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    Fd 5/47
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 176455
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    500/LR 57472 C725
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 17 in Arbeit
    keine Fernleihe
    Musikwissenschaftliches Seminar der Universität, Bibliothek
    C 4245 ms
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    18-10980
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung für Musikwissenschaft, Bibliothek
    J 199/232
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    67a/1195
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.4° 689
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ratsschulbibliothek, Wissenschaftliche Bibliothek
    2020/4°/39
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Colton, Lisa (HerausgeberIn); Shephard, Tim (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782503567785
    Weitere Identifier:
    9782503567785
    Schriftenreihe: Épitome musical
    Schlagworte: Musikmarkt; Notenschrift; Geschichte 1100-1600;
    Umfang: 340 Seiten, Illustrationen
  5. Music in the art of Renaissance Italy 1420-1540
    Autor*in: Shephard, Tim
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Harvey Miller Publishers, London

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2020:5536:
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    TX 2020/605
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    KGS-in Bearbeitung
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 D 1547
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Historisches Institut in Rom, Bibliothek
    Lb 210
    keine Fernleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung für Musikwissenschaft, Bibliothek
    I 512/147
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    70a/1032
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    71.4° 287
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Raninen, Sanna (VerfasserIn); Sessini, Serenella (VerfasserIn); Ştefănescu, Laura (VerfasserIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781912554027; 191255402X
    Weitere Identifier:
    9781912554027
    RVK Klassifikation: LN 10250
    Schlagworte: Italien; Musik <Motiv>; Musizieren <Motiv>; Kunst; Geschichte 1420-1540;
    Umfang: 408 Seiten, Illustrationen, 28 cm
  6. Constructing identities in a music manuscript
    the Medici Codex as a gift
    Autor*in: Shephard, Tim
    Erschienen: 2010

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Renaissance quarterly; New York, NY : Cambridge University Press, 1967; 63(2010), 1, Seite 84-127

    Schlagworte: Lorenzo; Musikhandschrift;
    Umfang: Ill.