Ergebnisse für *

Es wurden 2 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

Sortieren

  1. Ecstasy
    in and about altered states; [accompanies the exhibition "Ecstasy : in and about altered states", org. ... and presented at the Museum of Contemporary Art, Los Angeles, 9 October 2005 - 20 February 2006]
    Autor*in:
    Erschienen: 2005
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Mass. [u.a.]

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Hochschule für Bildende Künste, Städelschule, Bibliothek
    04.80.16 2005
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staatliche Akademie der Bildenden Künste Karlsruhe, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    C Los3 2022
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    documenta archiv, Bibliothek
    9 Mot 2005
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    S14.3.4.3:Quart
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Kunstmuseum Stuttgart, Bibliothek
    Los Angeles 2005
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staatsgalerie Stuttgart, Bibliothek
    X Los Angeles 2005/06
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    Beteiligt: Schimmel, Paul; Sutton, Gloria; Mark, Lisa (Hrsg.); Christov-Bakargiev, Carolyn; Ackermann, Franz
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0914357913
    RVK Klassifikation: LH 61100
    Schlagworte: Psychedelic art; Art, Modern; Art, Modern; Empathy in art
    Umfang: 252 S., zahlr. Ill.
    Bemerkung(en):

    Published to accompany an exhibition held at the Museum of Contemporary Art, Los Angeles, Oct. 9, 2005-Feb. 20, 2006 - Includes bibliographical references

  2. The experience machine
    Stan VanderBeek's Movie-Drome and expanded cinema
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ;

    In 1965, the experimental filmmaker Stan VanDerBeek (1927-1984) unveiled his Movie-Drome, made from the repurposed top of a grain silo. VanDerBeek envisioned Movie-Drome as the prototype for a communications system--a global network of Movie-Dromes... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    In 1965, the experimental filmmaker Stan VanDerBeek (1927-1984) unveiled his Movie-Drome, made from the repurposed top of a grain silo. VanDerBeek envisioned Movie-Drome as the prototype for a communications system--a global network of Movie-Dromes linked to orbiting satellites that would store and transmit images. With networked two-way communication, Movie-Dromes were meant to ameliorate technology's alienating impulse. In The Experience Machine, Gloria Sutton views VanDerBeek--known mostly for his experimental animated films--as a visual artist committed to the radical aesthetic sensibilities he developed during his studies at Black Mountain College. She argues that VanDerBeek's collaborative multimedia projects of the 1960s and 1970s (sometimes characterized as "Expanded Cinema"), with their emphases on transparency of process and audience engagement, anticipate contemporary art's new media, installation, and participatory practices. VanDerBeek saw Movie-Drome not as pure cinema but as a communication tool, an "experience machine." In her close reading of the work, Sutton argues that Movie-Drome can be understood as a programmable interface. She describes the immersive experience of Movie-Drome, which emphasized multi-sensory experience over the visual; display strategies deployed in the work; the Poemfield computer-generated short films; and VanDerBeek's interest, unique for the time, in telecommunications and computer processing as a future model for art production. Sutton argues that visual art as a direct form of communication is a feedback mechanism, which turns on a set of relations, not a technology.--Publisher website.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format