Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 24953 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 101 bis 125 von 24953.

Sortieren

  1. Englisch
    Lehrbuch f. Studenten an Hoch- u. Fachschulen
    Autor*in:
    Erschienen: 1960
    Verlag:  VEB Verl. Sprache u. Literatur, Halle (Saale)

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Kreiter, Wolfgang (Mitwirkender)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420); Germanische Sprachen; Deutsch (430); Andere germanische Sprachen (439); Romanische Sprachen; Französisch (440); Italienisch, Rumänisch, Rätoromanisch (450); Spanisch, Portugiesisch (460); Italische Sprachen; Latein (470); Hellenische Sprachen; klassisches Griechisch (480); Andere Sprachen (490)
    Umfang: 145 S., 1 Kt.
    Bemerkung(en):

    Wahrnehmung der Rechte durch die VG WORT (§ 51 VGG)

    Online-Ausg.:

  2. Römische Literatur der Augusteischen Zeit
    Eine Aufsatzsammlung
    Autor*in:
    Erschienen: 1960
    Verlag:  Akademie-Verl., Berlin

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Irmscher, Johannes (Mitwirkender); Kumaniecki, Kazimierz (Mitwirkender); Treu, Kurt (Mitwirkender)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Druck
    DDC Klassifikation: Sprache (400); Englisch, Altenglisch (420); Germanische Sprachen; Deutsch (430); Andere germanische Sprachen (439); Romanische Sprachen; Französisch (440); Italienisch, Rumänisch, Rätoromanisch (450); Spanisch, Portugiesisch (460); Italische Sprachen; Latein (470); Hellenische Sprachen; klassisches Griechisch (480); Andere Sprachen (490); Literatur und Rhetorik (800); Amerikanische Literatur in in Englisch (810); Englische, altenglische Literaturen (820); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830); Andere germanische Literaturen (839); Literaturen romanischer Sprachen; Französische Literatur (840); Italienische, rumänische, rätoromanische Literaturen (850); Spanische, portugiesische Literaturen (860); Italische Literaturen; Lateinische Literatur (870); Hellenische Literaturen; Klassische griechische Literatur (880); Literaturen anderer Sprachen (890)
    Schriftenreihe: Schriften der Sektion für Altertumswissenschaft / Deutsche Akademie der Wissenschaften zu Berlin ; 22
    Weitere Schlagworte: (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)NON000000; (BIC subject category)GTG: General studies; (BISAC Subject Heading)HIS002020: HIS002020 HISTORY / Ancient / Rome; (BISAC Subject Heading)LIT004190: LIT004190 LITERARY CRITICISM / Ancient & Classical
    Umfang: 67 S., gr. 8
  3. Meet the Winters
  4. Englisch für Ökonomen
    Lehrbuch für d. Sprachkundigenausbildung Stufe IIb
  5. Everyday English
    for intermediate and advanced learners ; e. Konversations- u. Übungsbuch
  6. Manès Sperber
  7. Half a century writing in German abroad
    PEN symposium report
    Autor*in:
    Erschienen: 1983
    Verlag:  PEN Internat., London

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Reinfrank, Arno (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Druck
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schlagworte: PEN-Zentrum Deutschsprachiger Autoren im Ausland
    Umfang: 60 S., Ill., 30 cm
    Bemerkung(en):

    Beitr. teilw. dt., teilw. engl. - In d. Vorlage auch: Internat. PEN

  8. Martin Luther and the formation of the Germans
    Autor*in:
    Erschienen: 1983
    Verlag:  Inter Nationes, Bonn

    Export in Literaturverwaltung
    Hinweise zum Inhalt
  9. Sprachführer für die Aussenwirtschaftspraxis
    dt.-engl.
  10. Writing culture
    Autor*in:
    Erschienen: 1992
    Verlag:  Red. kea, Kea-Ed., Nürnberg

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Bräunlein, Peter J. (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Druck
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schriftenreihe: Kea ; Ausg. 4
    Umfang: V, 179 S., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  11. Frank Wedekind yearbook
    Autor*in:
    Erschienen: 1992-1992
    Verlag:  Lang, Bern

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch; Deutsch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: GM 6728
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schlagworte: Wedekind, Frank; Zeitschrift;
    Weitere Schlagworte: Wedekind, Frank (1864-1918)
  12. Directory of German studies
    departments, programs, and faculties in the United States and Canada
    Autor*in:
    Erschienen: 1991-2001
    Verlag:  Max Kade Institute, Madison, Wis. ; DAAD, Bonn

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Druck
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schriftenreihe: DAAD-Monatshefte
    Monatshefte / Max Kade Institute
    Schlagworte: Hochschullehrer; Germanistik
  13. Studies in German language and literature
    SGLL
    Autor*in:
    Erschienen: 1990-2005
    Verlag:  Edwin Mellen Press, Lewiston

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Druck
    Umfang: 24 cm
    Bemerkung(en):

    Ersch. unregelmäßig

  14. Annual report / Institute of Germanic Studies, University of London
    Autor*in:
    Erschienen: 1961-2005
    Verlag:  [Verlag nicht ermittelbar], London

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: GB 2905
    Körperschaften/Kongresse:
    University of London, Institute of Germanic Studies (Verfasser)
  15. Italienisch in der Tasche
    Ein Sprach- u. Reiseführer
    Erschienen: 1960
    Verlag:  Dt. Buch-Gemeinschaft, Berlin

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Druck
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420); Germanische Sprachen; Deutsch (430); Andere germanische Sprachen (439); Romanische Sprachen; Französisch (440); Italienisch, Rumänisch, Rätoromanisch (450); Spanisch, Portugiesisch (460); Italische Sprachen; Latein (470); Hellenische Sprachen; klassisches Griechisch (480); Andere Sprachen (490)
    Umfang: 211 S., 8
    Bemerkung(en):

    Lizenz d. Ullstein Taschenbücher-Verl., Frankfurt/M.

  16. Englisch
    Lehrbuch f. Studenten an Hoch- u. Fachschulen
    Autor*in:
    Erschienen: 1960
    Verlag:  VEB Verl. Sprache u. Literatur, Halle (Saale)

  17. English for practical use
    Lehrbuch d. engl. Sprache für Erwachsene
    Erschienen: 1960
    Verlag:  Diesterweg, Frankfurt a.M.

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Franke, Wilhelm (Verfasser)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Druck
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420); Germanische Sprachen; Deutsch (430); Andere germanische Sprachen (439); Romanische Sprachen; Französisch (440); Italienisch, Rumänisch, Rätoromanisch (450); Spanisch, Portugiesisch (460); Italische Sprachen; Latein (470); Hellenische Sprachen; klassisches Griechisch (480); Andere Sprachen (490)
    Auflage/Ausgabe: 21. Aufl.
    Umfang: IV, 148 S., mit Abb. u. 1 Kt., gr. 8
  18. Adverb oder Präposition?
    Zu e. klärungsbedürftigen Kapitel d. engl. Grammatik
    Erschienen: 1960
    Verlag:  VEB Niemeyer, Halle (S.)

  19. Index verborum zur deutschen Kaiserchronik
  20. The Categories and types of present-day English word-formation
    A synchronic-diachronic approach
  21. Britannica
    Festschrift f. Hermann M. Flasdieck
  22. Alt- und mittelenglische Anthologie
  23. Erweiterte Form Präteritum und Perfektum im Englischen
    Eine Aspekt- u. Tempusstudie
  24. Englische Lehnprägungen in der deutschen Empfindsamkeit des 18. Jahrhunderts
  25. German professors and the two world wars
    Erschienen: 1992

    Abstract: The article is available for free; instead of an abstract, this is an extract taken from the beginning of the text:<br><br>During the year 1914, a torrent of professorial speeches and publications swept across the country. By the beginning... mehr

     

    Abstract: The article is available for free; instead of an abstract, this is an extract taken from the beginning of the text:

    During the year 1914, a torrent of professorial speeches and publications swept across the country. By the beginning of December, 1,400 separate publications with war-related titles had appeared, for an average of twelve books or pamphlets a day.[8] The outbreak of war thus brought about a tremendous upsurge not contributed to this boom, the percentage of professors was notable.

    Those who did not stride to the lectern or take up pen were at least willing to place their names on one of the manifestoes with which professors now appeared before the public.[9] This, too, was new in Germany. As early as mid-August 1914, professors such as Ernst Haeckel and Rudolf Eucken published a sharply worded statement against the entry of England into the war.[10] They were supported by a joint “Declaration of German University Professors” signed by an additional 29 scholars.[11] Protests and counterprotests by additional professors followed, and on September 1, the historians in Bonn signed yet another manifesto.[12] At the beginning of October 1914, the famous “Appeal to the World of Culture” appeared, signed not just by 37 prominent artists and writers, but also by 56 university professors.[13] In mid-October a “Declaration of the [!] University Professors of the German Reich” appeared, signed by 3, 016 professors.[14] Mobilization on such a grand scale has never occurred since then; it would also have been unthinkable prior to that time.

    Declarations of this kind were not a German peculiarity. On October 21, for instance, around 500 professors in England, especially Oxford dons, spoke out against their German colleagues. By the end of the year, fifteen French universities had taken a collective stand against the declaration of the German universities.[15] Contemporaries were already calling this public hue and cry a “War of the Intellectuals,” or “War of the Minds.”[16] By participating, those who stayed behind were making a verbal contribution to the war effort on the home front.

    This intellectual mobilization was by no means restricted to the professors. Artists and writers were equally involved in it.[17] While the professors may have been only one group among others in this band of authorial warriors, they were a striking one. The readiness of German professors to contribute their share to the national defense was demonstrated not just by public speeches, writings, and manifestoes. Their own scholarly work, too, was oriented towards the war and its themes. Linguists wrote about “Soldiery in the German Vocabulary,” or “German War and the German Language”;[18] folklorists wrote about “The German Soldiers’ Song on the Field” or “German War Songs and Patriotic Poetry.”[19] Medievalists wrote about “The Bellicose Culture of the Heathen Germanic Barbarians,”[20] literary historians, about “The Present War and Dramatic Literature.”[21] And this political-military event even affected literary periodization. As early as 1915, Oskar Walzel coined the epochal designation “German Prewar Literature.”[22] Entire journal issues were devoted to the war theme; especially in 1915, there was a tremendous upsurge of pertinent articles.[23]

    To be sure, most of the journals that focused on the war had already established a close connection between academia and the educated class. Scholarly journals in the narrower sense did not participate in this turn toward war issues. “The” German professorate remained focused on supposedly pure knowledge in its scholarship. But many individuals took the war as an occasion for rethinking their own relationship toward the nation, as well as that of their discipline to national values, and they demonstrated this publicly. Scarcely any German professors voiced pacifistic views during World War I;[24] among the professors of German, I have found not one who, if he made public statements at all, failed to speak out for the war.

    I do not want to pursue the development of war writings by German professors in detail. Suffice it to say that the broad, universal war enthusiasm of the first year, which was quickly dubbed the “ideas of 1914,”[25] suffocated in the horrors of trench warfare and the fears and hardships of the following years. Articles and manifestoes came to concentrate on far more special topics: on the discussion of war aims, on the one hand, and on constitutional issues, on the other.[26] These debated were carried on principally by historians, while professors of German were scarcely involved. They tended to feel more responsible for the common good of the nation, but it was only toward the end of the Weimar Republic that they again connected this with the theme of war.

    What motivated the German professors to make such a massive and unequivocal contribution to the German entry into war? Since the 1960s, this question has been researched with considerable breadth and great intensity.[27] The most compelling attempt at an explanation of this phenomenon takes as its starting point the fundamentally imperialistic outlook that had shaped the intellectual climate of Wilhelminian Germany.[28] This school argues that the leadership elite in prewar Germany was not only deeply imbued with nationalism and conservatism, but was also largely under the sway of imperialistic thinking, which had tremendous influence on Germany’s entry into World War I. It is only since the publication of “Germany’s Aims in the First World War”, by Fritz Fischer (1961; English trans., 1967), that this perspective has succeeded in overcoming powerful resistance and gained widespread acceptance

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schlagworte: preprint
    Lizenz:

    kostenfrei