Ergebnisse für *

Es wurden 3 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

Sortieren

  1. Abduction, belief and context in dialogue
    studies in computational pragmatics
    Autor*in:
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Benjamins, Amsterdam [u.a.]

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    13.082.51
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    01/ER 940 B942
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bunt, Harry (Hrsg.); Black, William J. (Mitarb.); Allwood, Jens (Mitarb.); Sabah, Gérard (Mitarb.); Taylor, Martin (Mitarb.); Waugh, David (Mitarb.); Redeker, Gisela (Mitarb.); Carter, David (Mitarb.); Ramsay, Allan (Mitarb.); Beun, Robbert-Jan (Mitarb.); Thijsse, Elias (Mitarb.); Meyer, Ralph (Mitarb.); Neal, Philip (Mitarb.); Oberlander, Jon (Mitarb.); Lascarides, Alex (Mitarb.); Guessoum, Ahmed (Mitarb.); Gallagher, John (Mitarb.); Hinkelman, Elizabeth A. (Mitarb.); Spackman, Stephen (Mitarb.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9027249830; 1556197942
    RVK Klassifikation: ER 940 ; ES 900
    Schriftenreihe: Natural language processing ; 1
    Schlagworte: Sprachverarbeitung; Natürliche Sprache; Situativer Kontext
    Umfang: VI, 471 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben und Literaturverz. S. 453 - 455

  2. 100 ideas for primary teachers
    writing
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Bloomsbury Education, London

    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    E 20 B 1314
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Smith, Rob (VerfasserIn); Waugh, David (VerfasserIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781472972361
    Schriftenreihe: 100 ideas for primary teachers
    Schlagworte: Language arts (Elementary); Penmanship
    Umfang: ix, 126 Seiten, 20 cm
  3. Conceptual Mismatches and Repair in Human-Computer Interaction
    Erschienen: 2005
    Verlag:  University of Dortmund

    We present a computational framework for the generation of elementary speech acts to establish conceptual alignment between a computer system and its user. We clearly distinguish between two phases of the alignment process: message interpretation and... mehr

     

    We present a computational framework for the generation of elementary speech acts to establish conceptual alignment between a computer system and its user. We clearly distinguish between two phases of the alignment process: message interpretation and message generation. In the interpretation phase, presuppositions are extracted from the user’s message and compared with the system’s ontology. Subsequently, in the generation phase, an adequate feedback message is produced in order to resolve detected discrepancies. We provide a conversational strategy that is based upon Gricean implicatures and a distinction between three types of beliefs: private beliefs about the domain of discourse, beliefs about the beliefs of the other and beliefs about the shared beliefs.

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Konferenzveröffentlichung
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Ingenieurwissenschaften und zugeordnete Tätigkeitenn (620)
    Schlagworte: conceptual alignment; ontologies; mental models; dialogue game; feedback
    Lizenz:

    rightsstatements.org/page/InC/1.0/